Functionele cookies. Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Zo wordt er bij SIR gebruikgemaakt van cookies om berichten te delen en meldingen te tonen.

Analyticscookies. Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals jij de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.

Ik accepteer cookies Privacy Policy
SIR logo
  • Home
  • Adviseurs
  • Aanbod
  • Klantvragen
  • Inspiratie
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact
  • Werkvelden
      • Participatie
      • Zorg & welzijn
      • Innovatie
      • Ruimte & gebied
      • Duurzaamheid
      • Economie & werk
  • Zoeken
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
Cases > Waterschap / Content marketing programma

Waterschap / Content marketing programma

Uit het OESO-rapport Water Governance in the Netherlands blijkt dat onbekendheid met de activiteiten van waterschappen en met waterrisico’s groot is in Nederland. Het rapport noemt dit de awareness gap en deze gap vormt om diverse redenen een risico. Om het voor waterschappen beter mogelijk te maken deze gap te overbruggen, heeft SIR een content op maat gerichte aanpak voor waterschappen ontwikkeld.

In samenwerking met partner Inextenzo creëerden we hiervoor het content marketing programma WaterInfo. WaterInfo ondersteunt de communicatie rondom bijvoorbeeld projecten door te zorgen voor relevante informatie voor de juiste personen op het juiste moment.

Content marketing programma

Niet wat we willen vertellen, maar de interesses van onze doelgroepen vormen het uitgangspunt bij het ontwikkelen van content. Door vervolgens gebruik te maken van het content marketing programma WaterInfo kunnen waterschappen (geautomatiseerd) op maat met hun doelgroepen communiceren. Zo wordt het gemakkelijker om recreanten, agrariërs, vissers, natuurorganisaties en grondeigenaren die bij dit project betrokken zijn, op maat te informeren en te binden.

Customer journey

Welke content is relevant voor welke doelgroep en welke kanalen en middelen sluiten daar op aan? SIR werkt, in co-creatie met in- en externe doelgroepen, communicatiethema’s en onderwerpen uit. Vervolgens worden de resultaten geanalyseerd en verwerkt in een doelgroepenmatrix. Deze matrix wordt gebruikt voor het inrichten van een content marketingstrategie. Op basis van de customer journey per doelgroep wordt de ‘klant contact strategie’ ontwikkeld.

Redactieteam

SIR ontwikkelt met een redactieteam gerichte informatie en items. Er worden diverse communicatie instrumenten ingezet. Dit kunnen mailings zijn, maar ook landingspages, informatiebijeenkomsten of drukwerk op maat.

Meer info? Mail Martijn Ik heb een vraag
  • Inspiratie

  • Hulp bij de inrichting van een redactieteam

    Lees verder

placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder

Contact

Enschede: Voortsweg 131
Utrecht: Arthur v. Schendelstraat 650

053 430 70 44
info@sir.nl

 

Over SIR

SIR is een communicatie- en participatiebureau in Enschede en Utrecht.

© 2023 SIR. Alle rechten voorbehouden.

×

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je graag onze nieuwsbrief ontvangen met daarin de laatste updates en nieuwtjes? Je kunt je eenvoudig inschrijven via onderstaand formulier.

 

×

Heb je gevonden wat je zocht?

Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.

Vragenlijst invullen