Basistraining Factor C

Als (lokale) publieke organisatie ben je voor een goed resultaat in je projecten en programma’s steeds meer afhankelijk van je omgeving. Van inwoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties of andere stakeholders. Op ieder moment stel je de vraag: wat willen we bereiken, met wie en hoe? Om dan de afweging te maken welke rol communicatie heeft, en welke middelen worden ingezet. De factor communicatie wordt steeds belangrijker voor projectleiders, beleidsadviseurs en communicatieprofessionals om samen communicatief beleid te maken en uit te voeren.

Methodiek Factor C

De Academie voor Overheidscommunicatie van het Ministerie van Algemene Zaken ontwikkelde de methodiek Factor C. Factor C bestaat uit vijf pijlers: de opgave, de omgeving, de strategie, het verhaal en de aanpak. Elke pijler kent een aantal stappen met modellen en werkvormen. Deze pijlers zijn niet nieuw, maar helpen om een goede communicatiestrategie te ontwikkelen. De sleutels uit ons communicatiemodel Relevant Gesprek© sluiten naadloos aan op Factor C. Reden voor SIR om een praktische basistraining aan te bieden waarin je uitgebreid kennismaakt met Factor C.

Resultaat

  • Je kent de pijlers van Factor C: de opgave, de omgeving, de strategie, het verhaal en de aanpak.
  • Je leert aan de hand van verschillende praktijkvoorbeelden hoe je de pijlers kunt inzetten voor jouw vraagstuk
  • Je maakt kennis met verschillende modellen en tools per pijler
  • Je weet hoe je Factor C kunt toepassen om een strategisch communicatieplan te ontwikkelen samen met de dossierhouder of het projectteam

Doelgroep

We organiseren de training voor beleidsadviseurs en communicatieprofessionals van publieke organisaties met minimaal HBO werk- en denkniveau en enige jaren ervaring.

Duur van de training

De basistraining Factor C duurt 1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur. Een lunch is inbegrepen.

Programma

We gaan in de training op basis van cases aan de slag met de pijlers. We helpen je kiezen welke modellen en werkvormen relevant zijn voor jouw case. We behandelen bijvoorbeeld de CASI-methodiek voor gedragsveranderingen, werken met de krachtenveldanalyse, de cirkels van invloed en de publieksanalyse. Voor effectieve burgerparticipatie leer je werken met de participatietrap en het formuleren van de kernboodschap op basis van het model Relevant Gesprek©. In het laatste blok kiezen we de juiste communicatiemiddelen bij jouw vraagstuk en behandelen we de organisatie van de communicatie.

Investering

Voor de basistraining Factor C betaal je € 650,00 inclusief lunch. Voor de Factor C box betaal je € 75,00.

Alle bedragen zijn exclusief btw en 4% bureaukosten. Aanmelding via de website is bindend. Na ontvangst van je aanmelding versturen we de bevestiging en factuur. Bij annulering tot twee weken voor deze training brengen we 25% van de overeengekomen prijs + € 50,00 administratiekosten in rekening. Daarna ben je het volledige bedrag verschuldigd.

Actuele startdata/locaties

We organiseren de training op verschillende locaties in Nederland. In onze jaarkalender vind je de actuele data. Deze training is bij uitstek geschikt om incompany te organiseren en zo je eigen organisatie communicatiever te maken. Mail ons voor de mogelijkheden of neem contact op via 053 - 430 70 44.
 

Datum

Training

Locatie

Donderdag
7 nov 2019
09.30-17.00

Maak kennis met Factor C

Zwolle

Donderdag
12 dec 2019
09.30-17.00

Maak kennis met Factor C

Utrecht

Donderdag
6 feb 2020
09.30-17.00

Maak kennis met Factor C

Den Bosch

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aanmelden