
Methodiek Factor C
Van communicatievraagstuk naar communicatieaanpak
Van communicatievraagstuk naar communicatieaanpak
Factor C helpt je het juiste instrument te kiezen om de omgeving te betrekken. Werken met de 4 sleutels is een iteratief proces. Elke stap levert input voor de volgende. Je beweegt heen en weer. Je start altijd bij het doel, je eindigt met de vorm. Sleutel 1 is het fundament van je communicatieaanpak (en kost vaak de meeste tijd). Wat wil je inhoudelijk bereiken? Sleutel 4 is de laatste stap, de hoe. Wat is de beste vorm/middel? Zo ga je van communicatievraagstuk naar communicatieaanpak. Eerder kreeg SIR de opdracht van de Academie voor Overheidscommunicatie, een onderdeel van Dienst Publiek en Communicatie van het ministerie van Algemene Zaken om te ondersteunden bij het ontwikkelen van het Communicatiekompas met hulpmiddelen ter ondersteuning van Factor C. Factor C kent veel tools. Alle tools vind je hier www.communicatiekompas.nl.
Factor C is echt iets voor mij!