Inspiratie: Met wie wil je in gesprek? Waarover? En wat is hun rol?

Het maken van een publieksanalyse is één van de belangrijkste stappen van een communicatie- of participatietraject. Met wie wil je in gesprek? Waarover? En wat is hun rol? De antwoorden op deze vragen bepalen de keuzes in het vervolgtraject.

Methodiek Relevant Gesprek®

Met de  methodiek Relevant Gesprek®  bereik je (nieuw) publiek bij participatie. De methodiek helpt je bij het beantwoorden van vragen aan de omgeving. Onze visie is dat elke participatievraag een vraag is aan de omgeving. Op basis van de antwoorden ontwikkel je beter beleid en/of creëer je meer draagvlak. Voor de juiste 

Publieksanalyse dagen we je uit eerst drie vragen te beantwoorden:

  1. Wat is het participatieonderwerp?
  2. Welke fase van het beleid/project bevindt je vraagstuk zich?
  3. Wat is de participatievraag die je in deze fase aan je publiek wilt stellen?

De antwoorden op die vragen kun je kwijt in de gratis Publieksanalyse van Relevant Gesprek®. Als je dan de publieksgroepen – er staan er al >125 klaar - toevoegt en ze op de juiste plek op de Ringen van invloed plaatst, heb je perfect inzicht in je publiek!

Proberen? 

Je kunt gratis en onbeperkt gebruik maken van de  online Publieksanalyse tool  voor het selecteren van het juiste publiek voor jouw communicatie- of participatievraagstuk. SIR communicatie & participatie is gecertificeerd partner van de Relevant Gesprek® Academie.