Training Communicatiemiddelen

Hoe bereik je meer of ander publiek? En welke communicatiemiddelen zet je in voor juist dat project?

Het kiezen van de juiste communicatiemiddelen voor het juiste publiek is soms lastig. Er zijn steeds meer mogelijkheden. En kies je dan voor traditionele of juist voor nieuwe en online communicatiemiddelen? In deze inspiratietraining bieden we je een aantal praktische tools om deze keuze te maken. De training is gebaseerd op de principes van content marketing: de juiste informatie, voor de juiste persoon, via het juiste kanaal, op het juiste moment.

Incompany

De inspiratietraining Communicatiemiddelen organiseren we alleen incompany. We komen graag bij jou op locatie of we organiseren een online training. Volg de training gemakkelijk met z'n allen vanuit huis!

Resultaat

  • Je kent de communicatiesleutels voor het bereiken van nieuw publiek
  • Je weet hoe je een boodschap relevant maakt
  • Je weet hoe je andere afzenders en kanalen kunt inzetten
  • Je weet hoe je de keuze voor communicatiemiddelen afstemt op je publiek
  • Je weet hoe je kunt werken met de tools Middelenbox, Middelenschijf en Rubriekenbox

Doelgroep

We organiseren de training voor communicatie- en beleidsadviseurs van publieke organisaties.

Duur van de training

De inspiratietraining ‘Kies je traditionele of vernieuwende communicatiemiddelen?’ duurt maximaal 2,5 uur. De training wordt afgestemd op het aantal deelnemers en de werkvorm (online of op locatie).

Programma

Aan de hand van ons communicatiemodel Relevant Gesprek doorlopen we de vier communicatiesleutels voor het bereiken van publiek. De keuze van de juiste communicatiemiddelen is een belangrijke sleutel in het bereiken van meer en ander publiek. Hier staan we tijdens de training dan ook uitgebreid bij stil.

Met behulp van onze Middelenschijf en Middelenbox gaan we aan de slag met jouw eigen case. Laat je inspireren door bijna 200 verschillende communicatiemiddelen die je voor een project kunt inzetten. Natuurlijk ben je na het kiezen van de juiste middelen niet klaar. De inhoud is net zo belangrijk. Daarom gaan we tijdens de training ook kort aan de slag met de Rubriekenbox. Deze box helpt je bij het maken van creatieve content.

Aan het eind van deze training heb je veel inspiratie opgedaan en beschik je over praktische tools voor het bereiken van meer en nieuw publiek.

Download de informatie over deze training als PDF

Investering

De inspiratietraining 'Communicatiemiddelen' geven we alleen incompany. Bij interesse maken we graag een voorstel op maat. Neem contact op via trainingen@sir.nl of 053 430 70 44.

Actuele startdata/ locaties

We organiseren de training 'Kies je traditionele of vernieuwende communicatiemiddelen?' volledig online, op verschillende momenten dit jaar. In onze jaarkalender vind je de actuele data.
 

Datum

Training

Locatie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aanmelden