Samen met onze partner Inextenzo hebben wij onder de naam WaterInfo speciaal voor waterschappen een content marketing programma ontwikkeld. Het bieden van relevante info, op het juiste tijdstip, voor de juiste persoon vormt de kern van deze oplossing.
Door gebruik te maken van dit programma kunnen waterschappen (geautomatiseerd) op maat met hun doelgroepen te communiceren. Zo wordt het bijvoorbeeld gemakkelijk om recreanten, agrariërs, vissers, natuurorganisaties of grondeigenaren die bij een project betrokken zijn op maat en behoefte te informeren en te binden. Of wordt het communiceren met inwoners over de besteding van het waterschapgeld in hun wijk sterk vereenvoudigd.
Welke content is relevant voor welke doelgroep en welke kanalen en middelen sluiten daarbij aan? We werken daarvoor in co-creatie met in- en externe doelgroepen de communicatiethema’s en onderwerpen uit. De resultaten analyseren we en verwerken we in een doelgroepenmatrix die we gebruiken we voor het inrichten van de content marketing strategie. Op basis van de customer journeys per doelgroep(profiel) ontwikkelen we de ‘klant contact strategie’. En met behulp van een contentteam ontwikkelen we daarna gerichte items en informatie. De instrumenten die we inzetten zijn divers. Dit kan een mailing zijn, maar ook landingspages, informatiebijeenkomsten of drukwerk op maat.
Wil je inwoners op maat vertellen wat het waterschap voor hen persoonlijk betekent? Of wil je stakeholders op maat informeren over jouw project? We komen graag langs voor een gesprek.
Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.