Toptaken lijkt de nieuwe standaard voor gemeentelijke websites. Een toptakenwebsite brengt de bezoeker als begin- en eindpunt voor de ontwikkeling van de gemeentelijke website. Wat verlangt de bezoeker van de gemeentelijke website? Wat doet de bezoeker met website van de gemeente? En kunnen we op de site mogelijkheden bieden die nu wellicht alleen telefonisch, of aan de balie gerealiseerd kunnen worden?
Maken we de meest gevraagde diensten, producten en informatie zo zichtbaar mogelijk, dan worden veruit de meeste bezoekers van de gemeentelijke website goed geholpen. Dit zorgt voor een plezierig bezoek aan de website en een goede beantwoording van de vragen van bezoekers.
Samen met de projectgroep van de gemeente Oldenzaal werkten wij aan de ontwikkeling van een toptaken website. Door het formuleren van een heldere contentstrategie, een toptakenonderzoek waarbij we inzicht krijgen in de Oldenzaalse toptaken en een selectie van de partner waarmee we de technische ontwikkeling realiseren, bereidden we de daadwerkelijke ontwikkeling voor.
Begin 2016 is er gestart met de technische realisatie, de ontwikkeling van content en het vullen van het CMS. Met het contentteam zullen we niet alleen zorgen voor content die voldoet aan de toptakenwerkwijze, ook gaat dit team er samen met de organisatie voor zorgen dat er van buiten naar binnen gedacht blijft worden. Dit doen ze door de toptaken centraal te stellen en daarmee de gehele gemeentelijke organisatie meer klantgericht te laten denken en werken. Niet meer alleen vertellen wat je wilt vertellen, maar relevante informatie verspreiden die ook echt door bezoekers bezocht en gebruikt wordt.
Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.