Vragen van onze klanten

De adviseurs van SIR denken, handelen en organiseren resultaatgericht, De doestellingen van onze opdrachtgevers staan hierbij altijd centraal. SIR Communicatiemanagement overziet het grotere geheel en ontwikkelt samen met de opdrachtgever strategieën en communicatieconcepten voor complexe en minder complexe vraagstukken.

 

Relevant gesprek

De specifieke vragen van onze opdrachtgevers zetten we om in een communicatieaanpak. De vragen die we krijgen zijn uiteenlopend. Hoe informeren we cliënten en inwoners over de veranderingen in het sociaal domein? Hoe kunnen we de bekendheid en vindbaarheid van de wijkteams vergroten? Hoe verankeren we de communicatierichtlijnen in onze organisatie? Of hoe kunnen we bestuurders en politici ondersteunen bij hun nieuwe rol in de (lokale) democratie? Ook krijgen we regelmatig vragen van praktische aard. Denk hierbij aan de organisatie van conferenties, bijeenkomsten en beurzen of het redigeren en/of schrijven van teksten.Bij al onze klantvragen vormt het relevante gesprek de basis. Dat is het vertrekpunt van onze werkwijze.

 

Participatie is hot issue
We begeven ons in de werkvelden zorg en welzijneconomie en werkinnovatieduurzaamheidruimte en gebiedsontwikkeling en (burger)participatie. Vooral (burger)participatie is een werkveld waarover we als communicatiebureau regelmatig vragen krijgen. Participatie zien wij als op maat in gesprek gaan met inwoners en/of partners. Over onderwerpen als duurzaamheid, het hondenpoepbeleid of nieuw welzijnsbeleid. Op basis van onze communicatievisie op participatie helpen we overheden, publieke organisaties en dienstverleners bij het ontwikkelen en uitvoeren van een participatie- en communicatieaanpak.

 

Lees hieronder meer vragen van onze opdrachtgevers. Benieuwd naar wat SIR voor jouw organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op. 

  • Vraag

  • Hoe zorgen we voor een eenduidige werkwijze en communicatie vanuit de wijkteams?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe kunnen we nieuwe regels op een eenvoudige en duidelijke manier uitleggen?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe kunnen wij de online dialoog aangaan met inwoners om zo mening te peilen en beleid te verbeteren?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe stimuleren we nieuwe initiatieven en samenwerkingen op het gebied van jeugdhulp?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe verleiden we werknemers in de bouw en infra deel te nemen aan de DIA?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe maken we de meerwaarde van onze organisatie zichtbaar?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe organiseer je het gesprek met de stad over nieuw welzijnsbeleid?

    Lees verder

  • Vraag

  • Kunnen jullie ons ondersteunen bij de ontwikkeling van een toptakenwebsite?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe verleid je werknemers en werkgevers tot duurzame inzetbaarheid?

    Lees verder

  • Vraag

  • Kunnen jullie een strategisch communicatieplan voor de zichtbaarheid van de Zuiderval ontwikkelen?

    Lees verder

  • Vraag

  • Kunnen jullie ons helpen bij de organisatie van de pitch voor de nieuwe uitstraling voor toeristische promotie?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe activeren we werkgevers mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst te nemen?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe kunnen wij de inwoners in onze gemeente vrijwillig meer afval laten scheiden?

    Lees meer

  • Vraag

  • Kunnen jullie middelen ten behoeve van de zichtbaarheid van Zuiderval ontwikkelen?

    Lees verder

  • Vraag

  • Kunnen jullie ons strategische marketingplan vertalen naar een operationeel marketingplan?

    Lees verder

  • Vraag

  • Kunnen jullie helpen bij het concretiseren van de communicatie rondom de Sociale Basis Infrastructuur?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe verankeren we de communicatierichtlijnen in de organisatie?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe kunnen we als organisatie een maatschappelijke bijdrage leveren?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe laat ik inwoners in mijn gemeente (meer) participeren?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe ondersteunen we bestuurders en politici bij hun (nieuwe) rol in de lokale democratie?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe zorgen we ervoor dat Enschede wordt (h)erkend als de stad die de verbinding maakt met Duitsland?

    Lees verder

  • Vraag

  • Kunnen jullie kennis en capaciteit bieden voor vervolg strategie ontwikkeling?

    Lees verder

  • Vraag

  • Kunnen jullie onze bijeenkomst voorzitten en begeleiden?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe zorgen we ervoor dat medewerkers het juiste verhaal vertellen over onze organisatie?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe creëren we eenheid in een verscheidenheid aan merken?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe informeren we gemeenten en het maatschappelijk middenveld over de gemeentepolis?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe informeren we partners, cliënten en inwoners over de veranderingen in het sociaal domein?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe zorgen wij voor bekendheid en vindbaarheid van de wijkteams?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe leg ik een uniek inkooptraject op een passende wijze vast?

    Lees verder

  • Vraag

  • Welke media kan ik/mijn klant het beste inzetten?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe verpak ik een aanbesteding op innovatieve wijze?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe betrekken we de stad bij de totstandkoming van een actieplan / beleidsplan?

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe brengen we duurzaamheid dichtbij de inwoner?

    Lees verder