Vragen van onze klanten
De adviseurs van SIR denken, handelen en organiseren resultaatgericht. De doestellingen van onze opdrachtgevers staan hierbij altijd centraal. SIR communicatie & participatie overziet het grotere geheel en ontwikkelt samen met de opdrachtgever strategieën en communicatieconcepten voor complexe en minder complexe vraagstukken.
Relevant gesprek
De specifieke vragen van onze opdrachtgevers zetten we om in een communicatieaanpak. De vragen die we krijgen zijn uiteenlopend. Hoe informeren we cliënten en inwoners over de veranderingen in het sociaal domein? Hoe kunnen we de bekendheid en vindbaarheid van de wijkteams vergroten? Hoe verankeren we de communicatierichtlijnen in onze organisatie? Of hoe kunnen we bestuurders en politici ondersteunen bij hun nieuwe rol in de (lokale) democratie? Ook krijgen we regelmatig vragen van praktische aard. Denk hierbij aan de organisatie van conferenties, bijeenkomsten en beurzen of het redigeren en/of schrijven van teksten. Bij al onze klantvragen vormt het relevante gesprek de basis. Dat is het vertrekpunt van onze werkwijze.
Participatie is hot issue
We begeven ons in de werkvelden zorg en welzijn, economie en werk, innovatie, duurzaamheid, ruimte en gebiedsontwikkeling en (burger)participatie. Vooral (burger)participatie is een werkveld waarover we als communicatiebureau regelmatig vragen krijgen. Participatie zien wij als op maat in gesprek gaan met inwoners en/of partners. Over onderwerpen als duurzaamheid, het hondenpoepbeleid of nieuw welzijnsbeleid. Op basis van ons communicatiemodel Relevant Gesprek helpen we overheden, publieke organisaties en dienstverleners bij het ontwikkelen en uitvoeren van een participatie- en communicatieaanpak.
Lees hieronder meer vragen van onze opdrachtgevers. Benieuwd naar wat SIR voor jouw organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op.