Voor de gemeente Oldenzaal vertaalden we het strategisch marketingplan voor recreatie & toerisme naar een operationeel marketingplan. We hebben de partners van de stad hier nauw bij betrokken, aangezien zij als ambassadeurs van de stad een belangrijke taak hebben. Het marketingplan is vooral gebaseerd op wat er al is.
SIR ontwikkelde een verbindingsconcept op basis waarvan we cocreatie sessies organiseerden. In twee cocreatie sessies, waar ruim 40 partners aan deelnamen, werkten we aan de positionering ‘De Glimlach van Twente’. Welke evenementen en bewijsvoering passen bij 'De Glimlach van Twente’? Wat kunnen de partners in de stad doen om ‘De Glimlach van Twente’ te promoten en wat hebben ze daarbij nodig?
Naast de cocreatie sessies is onze netwerkpartner Bas Wolters actief geweest als verbindingsmanager. Verbindingen tussen de partners onderling, maar ook met de gemeente en de VVV, zijn belangrijke voorwaarden voor gezamenlijke promotie. Op basis van de uitkomsten van de cocreatie sessies en de gesprekken van de verbindingsmanager, hebben we het operationele marketingplan geschreven.
Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.