Functionele cookies. Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Zo wordt er bij SIR gebruikgemaakt van cookies om berichten te delen en meldingen te tonen.

Analyticscookies. Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals jij de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.

Ik accepteer cookies Privacy Policy
SIR logo
  • Home
  • Adviseurs
  • Aanbod
  • Klantvragen
  • Inspiratie
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact
  • Werkvelden
      • Participatie
      • Zorg & welzijn
      • Innovatie
      • Ruimte & gebied
      • Duurzaamheid
      • Economie & werk
  • Zoeken
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
Vragen > Hoe creëren we eenheid in een verscheidenheid aan merken?

Hoe creëren we eenheid in een verscheidenheid aan merken?

De resultaten van een communicatiescan bij GGD Twente lieten ons zien dat de producten, diensten en merken van GGD Twente los staan van elkaar. Versnipperd merkgebruik draagt niet bij aan de doelstelling ‘Doelgroepen kennen de GGD en weten wat ze doet’. Oplossing is GGD Twente als afzender voorop te zetten. Uitgangspunten voor de visuele stijlen zijn daarom:

  • Eenheid in verscheidenheid
  • GGD voorop, tenzij…


Richtlijnen visuele stijlen

Op basis van de uitgangspunten zijn er richtlijnen opgesteld voor de visuele stijlen van GGD Twente. GGD Twente communiceert richting haar doelgroepen vanuit vier visuele stijlen:

  1. Adviseur

Corporate huisstijl GGD Twente. Meer dan 50% verantwoordelijk, ook uitvoering door GGD Twente.

  1. Verleider

Bij beïnvloeden gedrag specifieke doelgroep of het vermarkten van een product of dienst. Meer dan 50% verantwoordelijk, ook uitvoering door GGD Twente.

  1. Collega

Samenwerking met meerdere partijen. Minder dan 50% verantwoordelijk, dus niet leidend in de visuele uitstraling. Wel aantal richtlijnen meenemen.

  1. Onderaannemer

Minder dan 50% verantwoordelijk en ook geen uitvoering. Meeliften op een bestaande stijl. Alleen toevoegen logo GGD Twente.

Stijlmatrix

De keuze voor de juiste stijl wordt gemaakt met behulp van een stijlmatrix . Via een aantal stappen kom je terecht bij de stijl die het beste past bij de communicatiedoelstelling of de samenwerkingsvorm. Factoren die de visuele stijl bepalen, zijn:

  1. Soort initiatief: GGD dienst/programma, landelijk initiatief/programma of samenwerking
  2. De rol: GGD Twente is verantwoordelijk en voert uit of GGD Twente ondersteunt/begeleidt
  3. Soort samenwerking: GGD verantwoordelijk, gelijkwaardige partners of ondergeschikte partners
  4. Communicatiedoel: informeren of activeren/overtuigen

Klik op de afbeelding voor een vergrote versie van de stijlmatrix.
 

Meer info? Mail Barbara Ik heb een vraag
  • Case

  • GGD Twente / Eenduidige communicatie

    Lees verder

  • Vraag

  • Hoe verankeren we de communicatierichtlijnen in de organisatie?

    Lees verder

placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder

Contact

Enschede: Voortsweg 131
Utrecht: Arthur v. Schendelstraat 650

053 430 70 44
info@sir.nl

 

Over SIR

SIR is een communicatie- en participatiebureau in Enschede en Utrecht.

© 2023 SIR. Alle rechten voorbehouden.

×

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je graag onze nieuwsbrief ontvangen met daarin de laatste updates en nieuwtjes? Je kunt je eenvoudig inschrijven via onderstaand formulier.

 

×

Heb je gevonden wat je zocht?

Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.

Vragenlijst invullen