De resultaten van een communicatiescan bij GGD Twente lieten ons zien dat de producten, diensten en merken van GGD Twente los staan van elkaar. Versnipperd merkgebruik draagt niet bij aan de doelstelling ‘Doelgroepen kennen de GGD en weten wat ze doet’. Oplossing is GGD Twente als afzender voorop te zetten. Uitgangspunten voor de visuele stijlen zijn daarom:
Op basis van de uitgangspunten zijn er richtlijnen opgesteld voor de visuele stijlen van GGD Twente. GGD Twente communiceert richting haar doelgroepen vanuit vier visuele stijlen:
Corporate huisstijl GGD Twente. Meer dan 50% verantwoordelijk, ook uitvoering door GGD Twente.
Bij beïnvloeden gedrag specifieke doelgroep of het vermarkten van een product of dienst. Meer dan 50% verantwoordelijk, ook uitvoering door GGD Twente.
Samenwerking met meerdere partijen. Minder dan 50% verantwoordelijk, dus niet leidend in de visuele uitstraling. Wel aantal richtlijnen meenemen.
Minder dan 50% verantwoordelijk en ook geen uitvoering. Meeliften op een bestaande stijl. Alleen toevoegen logo GGD Twente.
De keuze voor de juiste stijl wordt gemaakt met behulp van een stijlmatrix . Via een aantal stappen kom je terecht bij de stijl die het beste past bij de communicatiedoelstelling of de samenwerkingsvorm. Factoren die de visuele stijl bepalen, zijn:
Klik op de afbeelding voor een vergrote versie van de stijlmatrix.
Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.