In de communicatie is een belangrijke rol weggelegd voor partners. Bij hen is veel aandacht en communicatiekracht aanwezig. Bovendien zijn ze een belangrijk kanaal om de boodschap naar de verschillende doelgroepen te communiceren. In samenwerking met de gemeente Enschede organiseerden we een aantal lunchbijeenkomsten met als doel van elkaar te horen waar iedere partner mee bezig is en te bepalen waar de verschillende partners elkaar in kunnen versterken. Voor de communicatie is het vooral van belang kennis te delen, te weten van elkaar wat er speelt en communicatieve kansen te benutten. Dit betekent regelmatig overleg met partners en gebruikmaken van elkaars online en offline kanalen.
Samen met de partners willen we actief bewijsvoering van de boodschap ‘Grenzeloos Enschede’ naar buiten brengen. Hierbij focussen we ons op verschillende doelgroepen: politiek en bestuur, werkzoekenden, studenten, ondernemers en het winkelend publiek. We communiceren over grenzeloos ondernemen, grenzeloos werken, grenzeloos studeren en grenzeloos shoppen.
Om te komen tot relevante content die we op regelmatige basis kunnen verspreiden, ontwikkelden we een communicatiekalender. Deze bevat een overzicht van de communicatiemomenten, gekoppeld aan de doelgroepen. Zo wil politiek en bestuur bijvoorbeeld weten wat de Duitse activiteiten opleveren, studenten wat de voordelen zijn van studeren in Enschede en ondernemers zijn benieuwd naar de voordelen van een Duitse vestiging in Enschede.
Op basis van deze momenten ontwikkelen we content of halen we deze op bij de partners. Daarna volgt publicatie van de content in de diverse middelen van gemeente, partners en de media. Met als doel een zo groot mogelijk bereik. Met het redactieteam ontwikkelden we in samenwerking met Say Yeah onder andere deze inspirerende video.
Met behulp van de monitoringtool Finchline monitoren we wat er online over Grenzeloos Enschede en alles wat daarmee samenhangt gecommuniceerd wordt. Deze content gebruiken we voor onze eigen berichtgeving. Voor een regelmatige verspreiding van content plannen we de berichten in via Hootsuite.
Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.