Via een aanbesteding hebben we een vervolg toegekend gekregen voor een grootschalig Europees project rondom het verduurzamen van huizen: het INDU-ZERO project. We werken al ruim anderhalf jaar aan INDU-ZERO waarvoor we de communicatie en content verzorgen. Voor het vervolg gaan we nu ook een online magazine maken waarin het hele proces van het project in beeld wordt gebracht en gaan we het eindevent in oktober 2021 in het Provinciehuis in Zwolle organiseren.
We zijn al dik anderhalf jaar bezig met het INDU-ZERO project. Een Europees project dat vanuit de Provincie Overijssel wordt aangestuurd met projectpartners uit zes Europese landen (Nederland, België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en Zweden). INDU-ZERO is in 2018 gestart en loopt nog t/m oktober 2021. Gedurende die periode wordt er gewerkt aan een ontwerp voor een innovatieve fabriek die in massaproductie renovatiepakketten kan produceren. Het ontwerp, de zogenaamde Blueprint, kan na het afronden van het project in de verschillende landen in Noord West Europa worden gebouwd. Al deze landen hebben een uitdaging als het gaat om het verduurzamen van bestaande woningbouw gezien de in Parijs vastgelegde klimaatdoelstellingen. Er zijn al wel initiatieven die huizen verduurzamen, maar die zijn veel te duur en gaan veel te langzaam. De Blueprint gaat uit van gestandaardiseerde renovatiepakketten die als het ware als een jas over een huis worden geschoven.
In het najaar van 2018 zijn we begonnen met het schrijven van een communicatieplan dat vanaf januari 2019 operationeel is. Met behulp van het Lead Generation Model hebben we een strategie uitgezet om de verschillende doelgroepen van het project te bereiken. Een extra uitdaging daarbij is natuurlijk het bereik in de verschillende landen. Maar gelukkig kunnen we daarvoor een beroep doen op de projectpartners ter plaatse. Desalniettemin zijn we inmiddels heel wat wijzer op het gebied van woningbouw, woningcorporaties, lokale overheden en wat er allemaal komt kijken bij het bouwen van een duurzame fabriek.
Die kennis kunnen we nu mooi gebruiken bij het maken van het online magazine dat we in samenwerking met contentmarketing bureau Geen Blad voor de Mond doen. Het hele proces wordt daarin in kaart gebracht met een tweetraps autorisatie voor belangstellenden (de Interest Group) en partijen die serieus in de fabriek willen investeren (de Dealmaker group). De Dealmaker group krijgt toegang tot meer technische en inhoudelijke informatie die voor de Interest group niet relevant is. Daarnaast mogen we dus ook het eindevent in oktober 2021 gaan organiseren. Dat gaat plaatsvinden in het Provinciehuis in Zwolle en zal door tal van internationale gasten worden bijgewoond. Een super leuke opdracht waar we al allerlei leuke ideeën voor hebben. Maar daar hebben we nog even de tijd voor. Dus wordt vervolgd.
Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.