Functionele cookies. Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Zo wordt er bij SIR gebruikgemaakt van cookies om berichten te delen en meldingen te tonen.

Analyticscookies. Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals jij de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.

Ik accepteer cookies Privacy Policy
SIR logo
  • Home
  • Adviseurs
  • Aanbod
  • Klantvragen
  • Inspiratie
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact
  • Werkvelden
      • Participatie
      • Zorg & welzijn
      • Innovatie
      • Ruimte & gebied
      • Duurzaamheid
      • Economie & werk
  • Zoeken
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
Inspiraties > Drie redenen om te adverteren in print media

Drie redenen om te adverteren in print media

Ben je bezig met het reserveren van marketingbudget voor media-uitingen voor het nieuwe jaar? Heb je hierbij ook al gedacht aan vakbladen, tijdschriften en regionale of lokale kranten? Hierbij geef ik drie redenen om ook te gaan adverteren in deze media.

 1. Offline advertenties hebben een hoge attentiewaarde

Het lezen van een vakblad, tijdschrift of krant is een primaire activiteit voor veel mensen. De lezer staat op deze momenten open voor informatie, waarbij mensen niet tot weinig aan het multitasken zijn. De attentiewaarde voor advertenties is hiermee ook relatief groot. De lezer weet dat advertenties onderdeel zijn van het blad of de krant. Met een opvallend ontwerp kun je hier vrij eenvoudig de aandacht trekken en vasthouden van de lezer. 

2. Advertenties in bladen/kranten wekken minder irritatie dan online advertenties

Traditionele media zijn vertrouwd. We zijn er al decennia mee bekend en weten wat we ongeveer kunnen verwachten qua layout en indeling. Zo weten we dat er pagina’s zijn met enkel advertenties en dat er op redactionele pagina’s ook advertenties kunnen staan. Hierdoor wekken advertenties in offline media minder irritatie dan online. Bij frequente terugkeer van advertenties kan het zelfs zijn dat de lezer verwacht deze advertentie terug te zien.

 

 3. Mediamix is inclusief

Een vakblad, tijdschrift of krant is allang niet meer alleen een papieren middel. Uitgevers van bladen, tijdschriften en kranten bieden meer mogelijkheden om hun lezers te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan digitale uitgaven, website, social media, video’s, etc. Het bereik van en contactmomenten met de doelgroep worden hiermee uitgebreid. Relatief makkelijk en tegen lage kosten zijn doorplaatsingen van advertenties op deze platforms mogelijk en daarmee aan te raden.

Ook adverteren in print media?

Wij raden zeker aan contact op te nemen met een ervaren mediabureau (als de onze). Naast de ervaring en specifieke adviezen die wij kunnen geven, krijg je korting wanneer je jouw media inkoopt bij ons als mediabureau. Dit geldt ook voor radio- en tv-commercials en bioscoop- en outdoorreclame. Bijkomend voordeel is dat wij het regelwerk uit handen nemen, van alle mediatypen. Twee vliegen in één klap dus.

Meer info? Mail Rita Ik heb een vraag
  • Vraag

  • Welke media kan ik/mijn klant het beste inzetten?

    Lees verder

  • Inspiratie

  • Blog: RITA media-app

    Lees verder

  • Product

  • Finchline / online media monitoring

    Bekijk het product

placeholder
placeholder

Contact

Enschede: Voortsweg 131
Utrecht: Arthur v. Schendelstraat 650

053 430 70 44
info@sir.nl

 

Over SIR

SIR is een communicatie- en participatiebureau in Enschede en Utrecht.

© 2023 SIR. Alle rechten voorbehouden.

×

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je graag onze nieuwsbrief ontvangen met daarin de laatste updates en nieuwtjes? Je kunt je eenvoudig inschrijven via onderstaand formulier.

 

×

Heb je gevonden wat je zocht?

Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.

Vragenlijst invullen