Ben je bezig met het reserveren van marketingbudget voor media-uitingen voor het nieuwe jaar? Heb je hierbij ook al gedacht aan vakbladen, tijdschriften en regionale of lokale kranten? Hierbij geef ik drie redenen om ook te gaan adverteren in deze media.
Het lezen van een vakblad, tijdschrift of krant is een primaire activiteit voor veel mensen. De lezer staat op deze momenten open voor informatie, waarbij mensen niet tot weinig aan het multitasken zijn. De attentiewaarde voor advertenties is hiermee ook relatief groot. De lezer weet dat advertenties onderdeel zijn van het blad of de krant. Met een opvallend ontwerp kun je hier vrij eenvoudig de aandacht trekken en vasthouden van de lezer.
Traditionele media zijn vertrouwd. We zijn er al decennia mee bekend en weten wat we ongeveer kunnen verwachten qua layout en indeling. Zo weten we dat er pagina’s zijn met enkel advertenties en dat er op redactionele pagina’s ook advertenties kunnen staan. Hierdoor wekken advertenties in offline media minder irritatie dan online. Bij frequente terugkeer van advertenties kan het zelfs zijn dat de lezer verwacht deze advertentie terug te zien.
Een vakblad, tijdschrift of krant is allang niet meer alleen een papieren middel. Uitgevers van bladen, tijdschriften en kranten bieden meer mogelijkheden om hun lezers te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan digitale uitgaven, website, social media, video’s, etc. Het bereik van en contactmomenten met de doelgroep worden hiermee uitgebreid. Relatief makkelijk en tegen lage kosten zijn doorplaatsingen van advertenties op deze platforms mogelijk en daarmee aan te raden.
Wij raden zeker aan contact op te nemen met een ervaren mediabureau (als de onze). Naast de ervaring en specifieke adviezen die wij kunnen geven, krijg je korting wanneer je jouw media inkoopt bij ons als mediabureau. Dit geldt ook voor radio- en tv-commercials en bioscoop- en outdoorreclame. Bijkomend voordeel is dat wij het regelwerk uit handen nemen, van alle mediatypen. Twee vliegen in één klap dus.
Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.