Functionele cookies. Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Zo wordt er bij SIR gebruikgemaakt van cookies om berichten te delen en meldingen te tonen.

Analyticscookies. Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals jij de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.

Ik accepteer cookies Privacy Policy
SIR logo
  • Home
  • Adviseurs
  • Aanbod
  • Klantvragen
  • Inspiratie
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact
  • Werkvelden
      • Participatie
      • Zorg & welzijn
      • Innovatie
      • Ruimte & gebied
      • Duurzaamheid
      • Economie & werk
  • Zoeken
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
Inspiraties > Levert een beursdeelname wel wat op?

Levert een beursdeelname wel wat op?

Is het in deze tijd van online communicatie, digitale middelen nog wel zinvol om je bedrijf, producten en diensten te presenteren op een beurs? Concept ontwikkelen, vierkante meters huren, standbouw, relaties uitnodigen en niet te vergeten de uren voor het organiseren en de beursbezetting. Vaak gaat zomaar een aanzienlijk deel van het marketingbudget op aan een beursdeelname. En wat levert het op?

In het eerste kwartaal van 2017 kozen kennis- en adviescentrum Volandis en de FNV Horecabond om deel te nemen aan respectievelijk de Infratech, Bouwbeurs en de Horecava. SIR dacht mee over de beursconcepten en voerde de regie over de deelname van Volandis aan de Infratech en de Bouwbeurs.

Naams- en productbekendheid voor Volandis

Voor Volandis kozen we de beursdeelname om te werken aan naams- en productbekendheid. Volandis is een nieuwe organisatie met een nieuwe naam, huisstijl en producten en diensten. We ontwikkelden met Bloemendaal in Vorm een opvallende stand waarin we duurzame inzetbaarheid voorop gezet hebben en het hoofdproduct van Volandis: de Duurzame Inzetbaarheid Analyse (DIA) letterlijk zichtbaar maakten. Beursbezoekers boden we in de stand de mogelijkheid zelf de onderdelen van de Analyse te doorlopen en in gesprek te gaan met de adviseurs van Volandis en haar partners.

In gesprek met de Horecabond

FNV Horecabond koos voor het zichtbaar maken en in gesprek gaan over het Manifest ‘De kracht van samenwerking’ dat in november 2016 in het ledencongres is vastgesteld. We formuleerden stellingen waarop beursbezoekers op de stand konden stemmen en de bond maakten de uitslag direct zichtbaar. Bezoekers konden in gesprek met medewerkers van de FNV Horecabond om de stellingen en de keuzes toe te lichten. Voor beide beurzen maakten we gebruik van digitale uitnodigingen, de website, nieuwbrieven en advertenties om de deelname kracht bij te zetten.

Drie redenen voor beursdeelname

Deelname aan een beurs heeft zeker voordelen ten opzichte van online communicatie of het maken van een brochure. Het gaat natuurlijk om de instrumentenmix die je als organisatie of merk inzet. Volandis en de FNV Horecabond kozen deelname aan de beurs om de volgende reden:

1  Presenteren: werken aan bekendheid door uitnodigen, advertenties, standbezoek
2  Ervaring bieden: producten en diensten live demonstreren
3  In gesprek: persoonlijk en op maat een relevant gesprek voeren

Een beursdeelname biedt veel mogelijkheden voor communicatie vooraf, tijdens de beurs en achteraf. Ook biedt een beursdeelname mooie aanknopingspunten voor waardevolle content die je via andere kanalen kan delen. 

Meer weten over de voor- en nadelen van een beursdeelname? Bel of mail Martijn Schenning: 053 430 7044.

Ik heb een vraag Meer info? Mail Martijn
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder

Contact

Enschede: Voortsweg 131
Utrecht: Arthur v. Schendelstraat 650

053 430 70 44
info@sir.nl

 

Over SIR

SIR is een communicatie- en participatiebureau in Enschede en Utrecht.

© 2023 SIR. Alle rechten voorbehouden.

×

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je graag onze nieuwsbrief ontvangen met daarin de laatste updates en nieuwtjes? Je kunt je eenvoudig inschrijven via onderstaand formulier.

 

×

Heb je gevonden wat je zocht?

Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.

Vragenlijst invullen