SIR is gevraagd een communicatiestrategie en aanpak te ontwikkelen voor het Innovatiepad in Enschede. Het Innovatiepad is een nieuwe verbindingsroute in gemeente Enschede voor langzaam verkeer tussen station Drienerlo en Universiteit Twente. Het pad doorkruist de innovatiecampus van Kennispark. De route draagt bij aan het innovatieve karakter van Kennispark en aan het verbeteren van de veiligheid, de gastvrijheid, de aantrekkelijkheid en de vindbaarheid van bedrijven op de campus. Daarnaast is het een goede manier om verbinding tussen de bedrijven onderling te creëren, zowel fysiek als in termen van ontmoeting.
Kennispark neemt de rol van launching customer op zich bij de ontwikkeling van het Innovatiepad: marktpartijen krijgen de kans om innovatieve producten en diensten toe te passen in dit project, om ze daarna succesvol verder op de markt te brengen. Voorwaarde voor deelname is dat het bedrijf of de organisatie samenwerkt met verschillende partijen bij de ontwikkeling, de aanleg en het beheer van de verbindingsroute.
SIR ondersteunde in de communicatie rondom het hele proces: van de marktontmoeting, de uitvraag aan de markt tot aan de uiteindelijke keuze voor het samenwerkingsverband dat het Innovatiepad gaat aanleggen en beheren. In dit communicatietraject maakten we geen nieuwe afzender, maar maakten we gebruik van bestaande kanalen en netwerken om de boodschap de wereld in te brengen.
Daarnaast hebben we middelen ingezet die passen bij dit unieke inkooptraject. Informatie over de opgave en uitvraag hebben we vastgelegd in online magazines. Daarnaast hebben we de verschillende fases van het bijzondere proces vastgelegd op video, in samenwerking met Say Yeah. Zodat de gemeente
Enschede en Kennispark hun ervaringen rondom dit bijzondere aanbestedingsproces kunnen delen met andere gemeenten en belanghebbenden.
Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.