Gemeente Oldenzaal (Overijssel), met als kern de stad Oldenzaal, staat bekend als Hanzestad of Boeskoolstad. Boeskool is de bijnaam die gedragen wordt door de stad tijdens de carnavalsperiode. In de regio staat Oldenzaal naast de carnaval, bekend om haar gezelligheid en andere evenementen.
Na de goedkeuring van het strategische marketingplan door de Raad, is er gekozen voor de positionering ‘Oldenzaal, de Glimlach van Twente’. SIR heeft de opdracht gekregen het strategische marketingplan te vertalen naar een operationeel marketingplan. De ambitie was dat vanaf 2013, jaarlijks 3 miljoen Euro besteed wordt door toeristen.
In de tweede fase van het marketingplan heeft SIR de opdracht gekregen de co-creatie met de stad voort te zetten. Dit is gedaan door de inwoners van de stad een stem te geven met betrekking tot de corporate uitstraling van Oldenzaal, De Glimlach van Twente.
De rol van van SIR is de organisatie en coördinatie van de co-creatiesessies en het schrijven van het marketingplan. Bas Wolters richt zich als verbindingsmanager op het verbinden van partners van de stad aan ‘de Glimlach van Twente’. Verder heeft SIR ook in de tweede fase de sessies om te komen tot de corporate uitstraling georganiseerd en gecoördineerd, eveneens in samenwerking met Bas Wolters.
Onze visie is dat we voor het schrijven van het operationele marketingplan gebruik moeten maken van wat er al is: zowel in samenwerkingen als in communicatiemiddelen en -kanalen. Dus geen campagne. We hebben er daarom voor gekozen door middel van co-creatiesessies met partners invulling te geven aan het marketingplan. Zij zijn tenslotte de ambassadeurs van de stad.
Partners zijn onder andere ondernemersverenigingen en het Twents Bureau voor Toerisme. Samen met deze partners gaan we ‘de Glimlach van Twente’ bewijzen en promoten: welke activiteiten, evenementen en producten passen bij 'de Glimlach van Twente'.
Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.