Functionele cookies. Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website. Zo wordt er bij SIR gebruikgemaakt van cookies om berichten te delen en meldingen te tonen.

Analyticscookies. Via Google Analytics worden geanonimiseerd gegevens over het surfgedrag verzameld. Zo kunnen wij zien hoe bezoekers zoals jij de website gebruiken en op basis daarvan de website verbeteren.

Ik accepteer cookies Privacy Policy
SIR logo
  • Home
  • Adviseurs
  • Aanbod
  • Klantvragen
  • Inspiratie
  • Nieuws
  • Over ons
  • Contact
  • Werkvelden
      • Participatie
      • Zorg & welzijn
      • Innovatie
      • Ruimte & gebied
      • Duurzaamheid
      • Economie & werk
  • Zoeken
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
Cases > Gemeente Oldenzaal / Citymarketing

Gemeente Oldenzaal / Citymarketing

Gemeente Oldenzaal (Overijssel), met als kern de stad Oldenzaal, staat bekend als Hanzestad of Boeskoolstad. Boeskool is de bijnaam die gedragen wordt door de stad tijdens de carnavalsperiode. In de regio staat Oldenzaal naast de carnaval, bekend om haar gezelligheid en andere evenementen.

Citymarketingplan

Na de goedkeuring van het strategische marketingplan door de Raad, is er gekozen voor de positionering ‘Oldenzaal, de Glimlach van Twente’. SIR heeft de opdracht gekregen het strategische marketingplan te vertalen naar een operationeel marketingplan. De ambitie was dat vanaf 2013, jaarlijks 3 miljoen Euro besteed wordt door toeristen.

In de tweede fase van het marketingplan heeft SIR de opdracht gekregen de co-creatie met de stad voort te zetten. Dit is gedaan door de inwoners van de stad een stem te geven met betrekking tot de corporate uitstraling van Oldenzaal, De Glimlach van Twente.

Rol van SIR

De rol van van SIR is de organisatie en coördinatie van de co-creatiesessies en het schrijven van het marketingplan. Bas Wolters richt zich als verbindingsmanager op het verbinden van partners van de stad aan ‘de Glimlach van Twente’. Verder heeft SIR ook in de tweede fase de sessies om te komen tot de corporate uitstraling georganiseerd en gecoördineerd, eveneens in samenwerking met Bas Wolters.

Onze visie

Onze visie is dat we voor het schrijven van het operationele marketingplan gebruik moeten maken van wat er al is: zowel in samenwerkingen als in communicatiemiddelen en -kanalen. Dus geen campagne. We hebben er daarom voor gekozen door middel van co-creatiesessies met partners invulling te geven aan het marketingplan. Zij zijn tenslotte de ambassadeurs van de stad.

Partners zijn onder andere ondernemersverenigingen en het Twents Bureau voor Toerisme. Samen met deze partners gaan we ‘de Glimlach van Twente’ bewijzen en promoten: welke activiteiten, evenementen en producten passen bij 'de Glimlach van Twente'.

Meer weten? Mail Barbara Ik heb een vraag
  • Nieuws

  • Met gemeente Oldenzaal toptakenwebsite ontwikkelen

    Lees meer

  • Vraag

  • Hoe zorgen we ervoor dat Enschede wordt (h)erkend als de stad die de verbinding maakt met Duitsland?

    Lees verder

  • Vraag

  • Kunnen jullie ons ondersteunen bij de ontwikkeling van een toptakenwebsite?

    Lees verder

placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder
placeholder

Contact

Enschede: Voortsweg 131
Utrecht: Arthur v. Schendelstraat 650

053 430 70 44
info@sir.nl

 

Over SIR

SIR is een communicatie- en participatiebureau in Enschede en Utrecht.

© 2023 SIR. Alle rechten voorbehouden.

×

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil je graag onze nieuwsbrief ontvangen met daarin de laatste updates en nieuwtjes? Je kunt je eenvoudig inschrijven via onderstaand formulier.

 

×

Heb je gevonden wat je zocht?

Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.

Vragenlijst invullen