Wij zijn gevraagd het projectbureau Zuiderval te ondersteunen bij de marketing- en communicatie van één van de grootste binnenstedelijke herstructureringsgebieden in Nederland. Opdrachtgever in deze was de GEM Zuiderval, waarvan gemeente Enschede en AM aandeelhouders waren.
De GEM Zuiderval is opgericht om voormalige fabrieksterreinen aan de weg te transformeren naar een A-locatie. Niet alleen voor bedrijven maar ook als woonlocatie. De Zuiderval is de stadsentree aan de belangrijkste zuidelijke invalsweg van Enschede.
De gebiedsontwikkeling is ondanks de crisis succesvol gebleken, waarbij elk gebied zijn eigen functie heeft. Wonen op Kotmanpark en daarbij Park Phi en Van der Valkhotel, Autobedrijven bij Kotmanplaats, kantoren op het Eeftink waaronder De Woonplaats, Rabobank, PWC en ITON en op het Hofkwartier staat wonen centraal.
De Zuiderval moest echt gaan leven, waarvoor we een strategie ontwikkeld hebben waarbij het merk ‘Zuiderval’ centraal stond. Op basis van de indeling van het gebied hebben we gedegen plan gemaakt waarbij we voor de uitvoering samen hebben gewerkt met verschillende partners voor ontwerp, creatie, tekst en fotografie.
Wil je misschien meewerken aan ons onderzoek om onze website te verbeteren? Je kunt dan onze vragenlijst invullen d.m.v. onderstaande knop.